עלות של דלת פנים

כאשר אנו מעצבים את הבית, אחד האלמנטים החשובים הוא דלתות הפנים. ישנם אנשים אשר מזלזלים בדלתות הפנים ועושים את הבחירה בעיקר על פי המחיר. הסיבה לכך היא שדלתות פנים, בשונה מדלתות כניסה לא נועדו לספק ביטחון אלא רק לענות על צרכים פרקטיים ועיצוביים. זה אמנם נכון, מטרתן של דלתות פנים היא יותר פרקטית ואסתטית, הן נועדו להעניק יותר פרטיות מאשר ביטחון  – איך איו זה אומר ששיקולי עלות של דלת פנים אינם צריכים לקחת בחשבון גם את מאפייני הדלת ואיכותה.

כאשר אנו בוחנים עלות של דלת פנים עלינו ללמוד להפריד בין עלות של מותג, אשר לפעמים מנופחת בצורה שאינה מוצדקת, לבין האיכויות של הדלת. דלתות פנים איכותיות ניתן להשיג היום בטוח של 690 ש“ח ועד 2,990 ש“ח. כמובן שתוכלו למצוא גם דלתות יקרות יותר, אך אין זה אומר שאיכותן גבוהה יותר.

מה חשוב לבדוק ?

אז מה חשוב לבדוק כאשר אנו בוחנים עלות של דלת פנים? להלן כמה נקודות מרכזיות:

עמידות למים – לחות ורטיבות הם האויבים הגדולים של הדלתות. במקרים רבים דלתות עשויות מעץ, אך על מנת להוזיל עלויות אין מדובר בעץ מלא אלא סיבית או פתרונות דומים. אלו הם פתרונות הרגישים מאוד ללחות ורטיבות ואינן מחזיקות מעמד זמן רב. דלתות אשר עשויות WPC, סוג של קומפוזיט פולימרי המערבב חומרים טבעיים עם חומרים תרמו פלסטיים, הן עמידות יותר בפני רטיבות ויחד עם זאת שומרות על מחיר זול.

בידוד אקוסטי – כאשר אנו מסתכלים על דלתות באולמות התצוגה או אתרי האינטרנט, ישנו פרט חשוב אשר חומק מבין עיננו. אנו מתרשמים ממראה הדלת אך איננו יכולים לחשוב צעד אחד קדימה ולהבין שהדלת שמציעים לנו אינה מציעה בידוד אקוסטי. בידוד אקוסטי הוא דבר חשוב מאוד בדלתות פנים, כך נהנים מפרטיות ושקט בבית.

עמידות בפני מזיקים – ישנם מזיקים שונים אשר יכולים לפגוע בדלתות, בעיקר כאשר מדובר בדלתות העשויות קומפוזיט עץ. אלו עשויות למשוך חרקים שונים ואפילו מכרסמים אשר פוגעים בדלת. זוהי עוד סיבה מדוע נעדיף דלתות מחומרים פולימריים, הן עמידות בפני מזיקים.
שימו לב שחשוב גם שהמשקוף יהיה פולימרי על מנת לקבל הגנה יעילה מחרקים ומזיקים.

אם רוצים לחסוך בעלות של דלת פנים מומלץ להשוות מחירים בין ספקים שונים, אך מצד שני אסור להתפשר על האיכות של הדלת וחשוב לשים לב לנקודות שהוזכרו.