מה זה דלת פולימרית?

ישנם סוגים שונים של דלתות, חלקן עשויות מעץ מלא, אחרות עשויות מסיבית או חומרים דומים, אך להבדיל מחומרים אלו ישנן גם דלתות פולימריות. דלת פולימרית עשויה להיראות כדלת העשויה מעץ, אך ישנו הבדל גדול באופן הייצור, החומרים ממנה היא מורכבת וכמובן התכונות של הדלת שהן תוצאה ישירה של החומר הפולימרי.

ראשית כל בואו נסביר מה זה בכלל פולימר. ובכן פולימר הוא מושג מתחום הכימיה אשר מתייחס לחומרים העשויים ממולקולות ענק המחוברות ביניהן בצורה המכונה קשר קוולנטי. כמובן שרובנו אינם מומחים בכימיה ולא ממש מבינים את המשמעות של המושגים הללו, אך ניתן להגיד שכל סוגי הפלסטיק הם סוגים של פולימרים.

דלת פולימרית היא אינה דלת העשויה פלסטיק, דלת פולימרית היא דלת העשויה חומר המכונה WPC, מושג שמשמעותו Wood-plastic composite. זוהי תערובת המערבת סיבי עץ או אבקת עץ עם חומרים תרמופלסטיים. והתוצאה היא חומר זול, אך בעל עמידות גבוהה אשר מתאים למגוון מטרות. בתהליך הייצור ניתן להכניס פיגמנטים של צבע וכך ניתן לקבל מוצר בצבעים שונים המתאים לשימושים שונים. אנו משתמשים בחומר זה לצורך ייצור דלת פולימרית, אך ישנם גם שימושים אחרים כמו חיפוי רצפה פולימרים אשר נראים ממש כמו פרקט עץ.

היתרונות של דלת פולימרית

תהליכי הייצור וכל הכימיה אשר מאחורי החומר אולי פחות מעניינים אתכם, אך מה שכן צריך לעניין אתכם אלו הן תכונות החומר. דלת פולימרית היא דלת מעולה לצורך שימוש בדלתות פנים. תהליכי הייצור והעיבוד של החומר מאפשרים לנו לייצר דלתות זולות ובעלות עיצובים אסתטיים. מעבר לענייני העיצוב והעלות, דלת פולימרית נחשבת לדלת איכותית בזכות העמידות הגבוהה שלה בפני רטיבות ובפני מזיקים.

עד להופעתן של הדלתות הפולימריות החומר השכיח לייצור דלתות פנים היו סיבית; זהו מוצר אשר עשוי מנסורת הנדחסת ומעורבבת עם דבקים. גם הסיבית היא מוצר זול, אך היא רגישה מאוד ללחות ורטיבות. כאשר דלתות אלו נרטבות הן מתחילות להתנפח, להתפורר ולעלות עובש. דלת פולימרית גם כן עושה שימוש בשארים של תעשיית העץ, אך תהליכי הייצור שונים והחומרים הפולימריים מעניקים לה עמידות בפני רטיבות. דלת פולימרית היא בעלת עמידות גבוהה יותר גם כאשר היא באה במגע ישיר עם מים.