דלתות פנים מוגנות למים

אמנם דלתות פנים אינן חשופות לפגעי מזג האוויר כמו דלתות חוץ, אך למרות זאת הן חשופות לסכנות של לחות ורטיבות. אם לא נקפיד על דלתות פנים מוגנות למים אנו צפויים לסבול מבלאי מואץ של הדלת, בלאי אשר מתחיל בפגמים אסתטיים קלים, אך הולך ומחמיר עד לרגע שבו אין לכם ברירה אלא להחליף את הדלת.

דלתות פנים לחדרים רטובים

עיקר הבעיה היא בחדרים רטובים, כמו למשל חדר האמבטיה שלכם. בחדר זה ישנה רטיבות ולחות מאוד גבוהה, כתוצאה מאופי השימוש בחדר. במידה ולא השתמשתם בדלת פנים המוגנת מפני מים, הלחות הגבוה ונתזי המים נספגים בדלת וגורמים לנזקים אשר תוכלו להבחין בהם תוך זמן קצר. דלתות זולות העשויות מסיבית סופחות את הרטיבות ומתחילות להתנפח, להתפורר ולהירקב; זה מתחיל בפינות ובקצוות ובסופו של דבר גדל ומתרחב. דלתות אלו יכולות להעלות עובש, דבר אשר בפני עצמו מהווה סכנה בריאותית וגורם למחלות נשימה. כמו כן העץ הנרקב עשוי למשוך חרקים שונים הניזונים מרקבוביות העץ ומאיצים את תהליכי הבלאי של הדלת.

כאשר מחפשים דלתות לחדרים רטובים חייבים להשתמש בדלתות פנים מוגנות למים, אחרת ההשקעה שלכם תרד לטמיון.

לא רק לחדרים רטובים

חדרים רטובים הם מקום בו ניתן לראות את הבלאי והנזק בצורה בולטת ומהירה, אך נזקי הרטיבות והלחות יכולים להופיע בכל דלתות הבית, ולכן רק דלתות פנים מוגנות למים נותנות לכם פתרון לטווח ארוך. מזג האוויר הישראלי ידוע בזכות הלחות הגבוהה ובסופו של דבר היא נספגת גם בדלתות, במידה ואינן מוגנות מפני מים. כמו כן פעולות ניקוי הרצפה והניקיון באופן כללי עושות שימוש במים אשר עשויים בסופו של דבר להיספג בדלת. אלו עשויים להיות המים באמצעותם אתם מנקים את הרצפה, או הלחות של הסמרטוט שהעברתם על הדלת. אם הדלת רק מופה בציפוי חיצוני המוגן למים, זה נותן לה עמידות מסוימת, אך לאורך זמן הרטיבות תחדור לפנים הדלת ותתחיל לגרום לנזקים.

אם אתם רוצים מוצר עמיד לאורך זמן, מוצר שאינו סובל מהבעיות המתוארות עליכם לבחור בדלתות פנים מוגנות למים. אין להסתפק בדלתות בעלות ציפוי חיצוני עמיד למים, אלא דלתות אשר עשויות מחומר עמיד למים גם מתחת לציפוי החיצוני. מסיבה זו יש להעדיף דלתות פולימריות, זהו החומר היחידי שבאמת עמיד בפני מים.